M@re Nostrum

Açores: el paradís verd
per Roser Alvero i Roger de Marfà

'estiu de 2005, buscant un indret interessant i econòmic per anar de vacances, varem acabar anant a les illes Açores, un paradís natural enmig de l’oceà Atlàntic. L’arxipèlag està format per 9 illes situades a la dorsal atlàntica i, juntament amb Madeira i Canàries, forma part del conjunt volcànic de la Macaronesia.

Varem decidir fer l’estada a l’illa més gran i amb més recursos, Sao Miguel, que té una superfície de 745 km2 i on viuen uns 130.000 habitants. L’estada a aquesta illa va ser fascinant; teníem la sensació d’estar en un gran jardí botànic. Això sí, l’existència de tantes plantes i flors no és un miracle: Plou molt sovint!

Roser i Roger en un dels cràters de l’illa de Sao Miguel.
clica la foto per ampliar-la

Els primers dies varem recórrer tota l’illa, de manera que varem poder dedicar els darrers dies a observar la vida marina que tant ens apassiona. Així doncs, varem començar amb una bona immersió al Port de Caloura, on gaudirem de la presència de molts peixos, nudibranquis, poliquets i altres invertebrats. Ara bé, també varem patir els forts corrents mareals de l'Atlàntic!

Immersió a Caloura. Rainha (Thalassoma pavo)
anomenat Fadrí a casa nostra.
clica la foto per ampliar-la

El dia següent va ser el més increïble i inoblidable: ens varem banyar a mar obert en companyia d’un banc de dofins salvatges, amb una profunditat de més de 2.000 metres! Les sensacions foren indescriptibles, una mena de por barrejada harmoniosament amb una gran alegria i il·lusió.

Bany amb dofins comuns (Delphinus delphis)

Com a cloenda del nostre viatge a les Açores ens embarcarem a la recerca de balenes, en especial catxalots. Quina va ser la nostra gran sorpresa quan el primer que varem veure va ser un tauró martell en el mateix lloc on ens havíem banyat el dia anterior! Però, finalment, els catxalots van aparèixer i varem poder gaudir de l’observació de 4 exemplars. Viatge complet!

Catxalot (Physeter macrocephalus)
clica la foto per ampliar-la

Si voleu visitar Sao Miguel us recomanem llogar un cotxe i posar-vos en contacte amb algun dels centres que es dediquen a fer aquestes sortides.